søndag den 16. januar 2011

Pandekage opskrift

Jeg gik og tænkte lidt over det med opskrifter og copyright. Jeg er kommet frem til at jeg kunne starte med en af de opskrifter jeg kan uden ad. Jeg kan ikke lige huske hvilken bog den er fra. Det er også muligt at den med tiden har ændret sig lidt, så jeg kan næsten påstå at det er min egen opskrift. Eller hvordan mon kogebogs forfattere gør? Jeg mener, mon ikke de går ud fra en opskrift de kender eller har fundet og så retter den til som de selv kan lide den.
Her er i hvert fald min version af pandekager. Det er en traditionel udgave og den er nem at lave.

Pandekager til 4 pers.

4 æg
4 dl hvedemel
4 dl mælk
1/2 tsk kardemomme

Ingredienserne røres sammen i en skål indtil man får en ensartet konsistens.
Pandekagerne bages på en stor pande, der går knapt en dl dej pr pandekage.

Serveres med syltetøj eller sukker.


Mvh
Anders Kaas Petersen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar